Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


lördag 2 juli 2011

Dag 2: Favoritpryl



En av mina absouluta favoritprylar är min iPhone. Det beror på dess ablosuta prylighet. Jag är inte världens största tekniknörd. Jag gillar tekniska grejer men jag vill att de ska fungera genom ett knapptryck. Jag vill inte hålla på och fippla med inställningar och sladdar och sånt för att få något att fungera tillfredsställande. Min telefon var det första jag tänkte på men jag slog bort tanken. Mina munspel? Inte prylar direkt. De är musikinstrument. Förlovningsringen? Abslolut i storlek av en pryl men definitivt ingen pryl. Jag återkom till min iPhone gång på gång.

För den telefonen är prylighet i kvadrat. Det är massor av smarta prylar i en pryl. Den får plats i fickan, vilket ger den stor prylfaktor. Och jag hatar egentligen den här klichéen, men som en äkta datorpryl så känns det som om den är större på insidan än på utsidan.

Det är också en pryl som förändrat mitt liv i det lilla och därmed i det stora. Därför är det min favoritpryl.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar