Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 12 juli 2011

Dag 12: Min vardag.


Detta är grindarna in till området där fabriken jag jobbar i fungerar. Jag har aldrig skrivit så mycket om mitt jobb i bloggen så här kör vi... Jag tänker dock inte gå in på detaljer så kontentan av det hela är att jag får järnpulver i säckar, som jag tömmer. Pulvret häller jag i en blandare. Jag tillsätter sen olika tillsatser efter recept och därefter blandar jag en eller flera gånger. När blandningen är klar så packar jag ut pulvret i likadana säckar med andra nummer på och kör ut dessa till lagret. Häpp!

Vad används då detta pulver till? Det är olika. Det används till bildelar, verktyg, mattillsatser, medicin, magneter osv. Kolla in mitt jobbs hemsida om ni är nyfikna: Höganäs AB

När jag kommer till jobbet så byter jag om till mina blå arbetskläder och slänger hjälmen på huvudet. Jag har sedan en avlösning med skiftet innan mig och sedan, efter en kopp kaffe, sätter jag igång. Efter jobb och fler koppar kaffe så går jag tillbaka till omklädningsrummet. Tar av mig arbetskläderna, duschar och sedan sätter jag mig i bilen och åker hem.

Nu kanske det låter som ett oerhört monotont jobb. Visst, det är mycket av samma samma hela tiden men det händer olika saker då och då. Jag har bra kolleger som gör dagarna uthärdliga och just det faktum att min hjärna går på autopilot i många av arbetsmomenten gör att jag kan tänka på annat. Det är min vardag. Jag har vardag hemma också men det känns ändå som om vardagen hemma går att ändra på. Jag kan göra vad jag vill hemma, mellan städningar, tvättider, flaskpantningar, mathandlingar, kattlådetömningar och annat som dyker upp med jämna mellanrum.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar