Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 26 juli 2011

Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt.



Det måste vara skadeglädjen eller något annat djupt rotat i min hjärna som får mig att först skrocka och sen kikna av skratt när jag tittar på Gråben och Hjulben. (Eller Roadrunner för er internationella.) Det är extremvåld där det inte finns några konsekvenser. Gråbens eviga misslyckanden (Utom i sista filmen! Ha! Spoiler!) och skador. Om det så är att falla från klippor och landa i ett litet svampmoln eller bli sprängd av en av sina otaliga uppfinningar, så är det alltid kul.

Man vet vad som kommer hända, men det är hysteriskt underhållande ändå. Gråben och hjulben spöar Daffy, Snurre sprätt i underhållning. Och de spöar definitivt Sylvester och Pip och absolut dfinitivt den där stammande grisen som säger "Ebediebediebedi..."

That´s all Folks!

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar