Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


måndag 4 juli 2011

Jag är en jobbig granne idag.

Jag och farsan kommer snart vara de där riktigt jobbiga grannarna som nyss flyttat in. Han kommer om cirka en timme för att hjälpa mig få upp våra hyllor som jag köpt idag. Detta innebär att vi kommer vara tvungna att borra  tjugofyra hål i betongväggen. Precis lagom till middagstid.

Vi ska också borra ett hål i taket i köket. Vi har ingen krok att hänga vår kökslampa i. Den nuvarande belysningen är en gammal golvlampa som står längst in i köket, bakom köksbordet och kökslampan som ligger väntande på golvet. Precis där man slår tårna i den när man ska in och tända.

Jag har nu kånkat upp femton meter hylla samt varit så tankspridd att jag var tvungen att gå tillbaka till taket på parkeringshuset för att jag glömt grejer i bagaget. Nu dricker jag en cola. Jag har slängt av min skjorta, ersatt den med ett linne och ska ta det riktigt lugnt tills far hör av sig. Då ska det borras och skruvas och sågas.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar