Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


måndag 18 juli 2011

Dag 18: Känslor



Förr hade jag ofta en känsla som jag kallade för Solitaire. Den där känslan av ensamhet och isolering. Den där saknaden efter någon, vem som helst, men samtidigt känslan av att inte duga för någon eller något. Solitaire var en slags själslig isolering. En stor saknad.

Jag har inte känt så på länge. Men vissa kvällar eller dagar nu när Leona är borta i Kristianstad hela veckor så kan jag sakna henne otroligt mycket. Som en spillra av Solitaire. Jag ser på vår ytterdörr och vet att hon inte kommer komma igenom den ikväll heller. Jävla ytterdörr kan jag tänka. Men det är ju inte dens fel att hon är på andra sidan inte bara dörren utan hela Skåne.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar