Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


torsdag 28 juli 2011

Smidigt lånesläp.

Vi köpte säng igår. Dock så bor vi mitt i Helsingborg och har inga möjligheter att ha ett släp stående. Eller råd till ett för den delen. Och med tanke på hur sällan vi har användning för ett släp så hade det varit en dum investering.

Vanligtvis så brukar jag låna min fars släp om inte han ska använda det. Men ringer man ett par dar innan så brukar det gå. Men nu är mina föräldrar på semester. Ikea har släp till låns men de får oftast bokas flera dagar i förväg och man får hålla på med depositionsavgifter och annat.

En vän tipsade mig om att man kunde låna släp av hyresgästföreningen. Gratis. Jag ringde och frågade och en trevlig dam upplyste mig om att javisst så gick det bra. Jag hade lite tur att det fanns ett kvar med tanke på att jag ringde samma dag jag behövde det, men om man hör av sig en eller ett par dagar innan så finns det oftast ett ledigt.

Jag begav mig till hyresgästföreningen och hämtade en väska med en nyckel, kabel och en karta till var släpet stod och väntade på mig. Det var smidigt att hämta, och lika smidigt att lämna. Och idag innan halv nio var jag och lämnade väskan. Häpp. Snabbt och lätt. Jag tror definitivt att när jag behöver släp i framtiden så kommer jag låna där. Det är betydligt smidigare än att behöva köra till Höganäs för att låna ett släp.

Jag kollade upp lite grann på hyresgästföreningens hemsida och där finns fler erbjudande och bra tjänster. Billiga biobiljetter bland annat. Jag känner mig lite dum som inte kollat upp detta förut. Men nu ska jag kolla upp och se om det är något där som man kan utnyttja. Jag betalar ju ändå för det. Jag är medlem.

Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar:

  1. Bra va! Det finns en drös förmåner med medlemskapet faktiskt!

    SvaraRadera