Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


lördag 9 juli 2011

Va e frekvensen Kent?

Okej. En dålig REM-referens senare så ska jag berätta om min gårdag. Jag var ju inbjuden som gästsidekick i programmet Hallå Skåne i P4 Kristianstad. Som också tidigare nämnt så sträcker sig mina tidigare radioerfarenheter till eftermiddagssändningar på söndagar i lokalradio. Och oj vilket annat tempo det är. Jag borde inte vara förvånad men det var en hel del att hålla koll på. Alltså inte för mig. jag skulle bara sitta där och vara mitt vanliga charmiga jag. (Min kollega har hängt upp sig på att jag tydligen sade att jag är som en romersk kejsare. Det kanske inte är så charmigt.)

För er som inte lyssnade så missade ni snack och inlägg om Stadsfestivaler, tågbanor i Hässleholm, sjöräddningen, Quidditch, Hanne Boel och Jacob Karlzon som skulle uppträda på Jazzfestival.

Tre timmar går väldigt snabbt när man har kul och umgås med trevliga människor. Här är en bild på mig och Malin Nilsson som är programledare för programmet. Jag har inte en telefon av senaste modell så det där med sikte och självporträtt är mer gissning och tur än skicklighet.



Jag tänkte egentligen göra ett lite flådigare inlägg men länkar och allt men mitt nätverk hemma och strömförsörjningen till min dator är båda helt struliga så jag får skriva från bakom en brandvägg på jobb på min lunch. Därav inga länkar. Men folk vet hur man googlar nuförtiden. Hallå Skåne i P4 Kristianstad. Kolla upp.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar