Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


måndag 11 juli 2011

Dag 11: Tokigt



Tokigt är ett uttryck som jag inte använder så ofta. Tokig, tänker jag är sådär lite oallvarligt och smått oärligt på något sätt. För mig... "Nu var du tokig!" kan jag säga om någon gör en grimas. "Det där var tokigt." kan jag säga om någon visade hur de använde en lampskärm som hatt. Tokig är kanske humor för barn...

Jag använder andra ord. Dum, korkad, löjligt, knäppt, galet. Det är sällan jag använder tokigt. Eller knasigt.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar