Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


måndag 4 juli 2011

Murphy 1 - Kent 0

Efter en kvälls borrande och mätande och skruvande så gör sig världens jävlighet påmind igen. Jag och min far skulle montera upp konsolhyllor i vardagsrummet. Dessa moduler man skuvar in i väggarna har hål med jämna mellanrum som man hakar i konsolerna i och sedan lägger hyllplanen ovanpå. Busenkelt.

Nu är det dock så att modulerna man skruvar in i väggen har jag fått av min snälle far. De har några år på nacken men de ser fina ut. Dock upptäckte vi för sent att den universella standarden på dessa moduler har ändrats de senaste femton åren. Konsolerna jag köpt passade inte i modulerna nämligen. För under de senaste åren så har någon smart jävel kommit på att hålen fortfarande ska ha samma storlek som förr, men sitta tre millimeter närmre varann. Tre millimeter. Det är knappt synligt för blotta ögat. Hålen har samma form. Så när jag var på Byggmax och såg modulerna stå där så såg de likadana ut.

Jag hade fått veta att de var standardmått. Jag hade fått gratis moduler. Inte fan går jag och millimetermäter saker då... Så vems fel är det då? Ingens antagligen, förutom kanske mitt eget. Jag är oerhört oerfaren när det kommer till byggting men till och med min far som är gammal i gemet blev överraskad. Byggmax har inget ansvar att sätta upp skyltar där det står att man ska tänka på att det numera är tre millimeter kortare mellan hålen än det var för femton år sedan.

Det är ingen större fara. Jag får ner och köpa moduler. Det trodde jag att jag skulle göra ändå. Det var ju bara tur att farsan hade. Eller... Ja... Den dagen vi flyttar nån gång i framtiden kommer vi ha jävligt mycket att spackla. Men man lär sig ju av sina motgångar, hur jävliga de än är.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar